Fernando Alonso

- Závodník F1



&&

&Fernando Alonso D&íaz& (* 29. července 1981 Oviedo) je &španělsk&ý pilot Formule 1 a dvojn&ásobn&ý světov&ý &šampi&ón. Žije v Oxfordu, v Anglii a vlastn&í dům pobl&íž Ženevsk&ého jezera ve &šv&ýcarsku. 25.z&ář&í 2005 se stal mistrem světa v 24 letech a 58 dnech, č&ímž překonal rekord Emersona Fittipaldiho jako nejmlad&š&í jezdec, kter&ý se stal mistrem světa. Tak&é je nejmlad&š&ím dvojn&ásobn&ým &šampi&ónem. Jeho přezd&ívka je El Nano.&&

_____________________________________________________________________________________________________________&&

Fernando Alonso se narodil 29.července 1981 v Oviedu, v Asturijsk&é provincii, v severn&ím &španělsku. Jeho matka pracovala v obchodn&ím domě a jeho otec byl zaměstn&án jako expert na v&ýbu&šniny v těžebn&ím průmyslu. Alonso m&á star&š&í sestru Lorenu. Alonsův otec Jos&é Luis byl amat&érsk&ým motok&árov&ým jezdcem a př&ál si, aby jeho děti pokračovaly v jeho stop&ách. Sestrojil jim motok&áru, nejprve určenou pro tehdy osmiletou Lorenu, kter&á ale o motok&áry př&íli&š z&ájem nejevila, oproti tř&ílet&ému Fernandovi. Fernando je zasnouben&ý s Raquel del Rosario Mac&ías, zpěvačkou &španělsk&é popov&é skupiny El Sueňo de Morfeo. Jako d&ítě obj&ížděl Fernando se sv&ým otcem, kter&ý mu byl rovněž mechanikem, motok&árov&é z&ávody po &španělsku. Alonsova rodina neměla př&íli&š peněz, ale Fernandovy v&ýsledky znamenaly, že se o něj zaj&ímali sponzoři a o pen&íze bylo postar&áno. Fernando čtyřikr&át vyhr&ál &španělsk&ý &šampion&át v juniorsk&é kategorii v letech 1993,1994,1995 a 1996. Tak&é vyhr&ál Juniorsk&ý světov&ý poh&ár v roce 1996. D&ále vyhr&ál &španělsk&ý a Italsk&ý Inter-A titul v roce 1997 a skončil druh&ý v Evropsk&ém &šampion&átu roku 1998. V t&émže roce znovu vyhr&ál &španělsk&ý Inter-A titul. B&ýval&ý formulov&ý jezdec t&ýmu Minardi, Adri&án Campos, dal v ř&íjnu 1998 Fernandovi &šanci vyzkou&šet si z&ávodn&í vůz. Po třech dnech testov&án&í měl Alonso srovnateln&é časy s Camposov&ým předchoz&ím z&ávodn&íkem Marcem Gen&ém. Campos pot&é dal Fernandovi &šanci z&ávodit pro něj roku 1999 ve &španělsk&é Formuli Nissan. Hned ve druh&ém z&ávodě Alonso zv&ítězil. Bylo to na okruhu Albecete, kde v roce 1998 testoval. V posledn&ím z&ávodě potřeboval Alonso vyhr&át a zajet nejrychlej&š&í kolo, aby porazil Manuela Giaoa, kter&ý s n&ím soupeřil o titul. To se Alonsovi podařilo a titul z&ískal. Alonso se pot&é chopil př&íležitosti testovat t&ým Minardi ve formuli 1. Tam si ho v&šiml sportovn&í ředitel Cesare Fiorio, když Fernando zaj&ížděl o 1,5 sekundy rychlej&š&í časy než ostatn&í jezdci, kteř&í testovali pro Minardi. N&ásleduj&íc&í sez&ónu se Alonso dostal do formule 3000, kter&á obvykle byla posledn&ím krokem před vstupem do F1. Alonso se připojil k t&ýmu Astromega a v tomto roce byl tak&é nejmlad&š&ím pilotem (o 11 měs&íců), kter&ý ve formuli 3000 z&ávodil. V prvn&ích sedmi z&ávodech nez&ískal Alonso ani bod, av&šak v posledn&ích dvou z&ávodech skončil jednou druh&ý a jednou vyhr&ál. Celkově skončil čtvrt&ý za Brunem Junqueirou, Nicolasem Minassianem a Markem Webberem. &&

&&2001: Minardi -&& Alonso byl třet&ím nejmlad&š&ím pilotem, kter&ý kdy ve formuli 1 startoval, když si odbyl svůj debut v Minardi roku 2001 na australsk&ém okruhu v Melbourne. Minardi odstartovalo do nov&é sez&óny s nov&ým vlastn&íkem Paulem Stoddartem a tak&é s nov&ým vozem PS01. I když byly Alonsovy v&ýkony v testech dobr&é, ve sv&é prvn&í kvalifikaci prohr&ál s t&ýmov&ým kolegou Tarsem Marquesem o 2,6 sekundy. Ale už ve čtvrt&é kvalifikaci v Imole porazil oba Benettony, což zopakoval i v dal&š&í č&ásti sez&óny. Za sv&é v&ýkony v roce 2001 si ho zač&ínali v&š&ímat i lep&š&í t&ýmy. V z&ář&í 2001 po z&ávodech v Evropě se Sauber poohl&ížel po jezdci, kter&ý by nahradil odch&ázej&íc&ího Kimiho Rauml;ikkouml;nena. Sauber se ale t&éž zaj&ímal o Felippeho Massu, nadějn&ého Brazilce a t&éž o testovac&ího jezdce Jaguaru Andre Lotterera. O měs&íc později bylo potvrzeno, že v roce 2002 usedne do kokpitu Sauberu Felippe Massa. V z&ář&í t&éhož roku začal Alonsův manažer Flavio Briatore pl&ánovat, že by Fernando mohl jezdit za Benetton. Briatore zvažoval, že by v roce 2002 mohl Alonso nahradit Jensona Buttona, ale nakonec se rozhodl, že Alonso bude ofici&áln&ím testovac&ím jezdcem Benettonu pro rok 2002. V posledn&ím z&ávodě roku 2001 v Suzuce skončil Alonso jeden&áct&ý, tenkr&át pět m&íst za bodovan&ým um&ístěn&ím. Ale porazil Heinze-Haralda Frentzena (z t&ýmu Prost), Oliviera Panise (BAR), oba jezdce t&ýmu Arrows a Alexe Yoonge, kter&ý nahradil v Minardi Tarsa Marquese.&&

&&2002-2006: Renault&&&&

&&2002-03 -&& Alonso se v roce 2002 stal testovac&ím jezdcem t&ýmu Renault (dř&íve Benetton) a najezdil za cel&ý rok 1642 kol. V roce 2003 Briatore propustil Buttona a Alonsa posadil do druh&ého vozu vedle jedničky t&ýmu Jarna Trulliho. &španěl se stal v roce 2003 nejmlad&š&ím jezdcem, kter&ý z&ískal pole position, na okruhu v Malajsii. V z&ávodě v Braz&ílii měl Alonso těžkou nehodu, kde v dvousetkilometrov&é rychlosti havaroval, když vrazil do zbytků vozu Marka Webbera, kter&ý havaroval těsně před n&ím. Z&ávod byl pot&é zastaven. O dva z&ávody později skončil Alonso při sv&é dom&ác&í velk&é ceně druh&ý a pot&é se stal nejmlad&š&ím jezdcem, kter&ý vyhr&ál z&ávod, když zv&ítězil ve velk&é ceně Maďarska. Celkově skončil v roce 2003 na &šest&ém m&ístě, z&ískal 55 bodů a čtyřikr&át stanul na stupn&ích v&ítězů.&&

&&2004 -&& Alonso zůstal u Renaultu i pro rok 2004. Po zač&átku sez&óny byl Alonso trochu zpochybňov&án, když byl v kvalifikac&ích vět&šinou por&ážen st&ájov&ým kolegou Jarnem Trullim. I přes celkem dobr&é v&ýsledky byly mezi Jarnem a t&ýmem neshody, kter&é vy&ústily v to, že se Trulli pro rok 2005 upsal Toyotě. Alonso skončil celkově v &šampion&átu čtvrt&ý, z&ískal 59 bodů a čtyřikr&át byl na stupn&ích v&ítězů.&&

&&2005 -&& V roce 2005 se k t&ýmu Renault připojil Ital Giancarlo Fisichella. Alonso si vybojoval cestu k vrcholu v pvn&ím z&ávodě v Austr&álii, kde skončil třet&í po startu ze zadn&ích pozic. V druh&ém z&ávodě v Malajsii si vyjel pole position a z&ávod tak&é vyhr&ál. Stejně tak dopadl i v z&ávodě v Bahrajnu. Tak&é vyhr&ál z&ávod v San Marinu po 13 kolov&é bitvě se sedmin&ásobn&ým &šampi&ónem Michaelem Schumacherem. Ve &španělsk&é velk&é ceně skončil Fernando druh&ý za Kimim Rauml;ikkouml;nenem. Zlep&šuj&íc&í se McLaren s Rauml;ikkouml;nenm dok&ázal vyhr&át i v Monaku, kde skončil Alonso až čtvrt&ý. Jeden z nejzaj&ímavěj&š&ích momentů sez&óny se odehr&ál při velk&é ceně Evropy, kdy v posledn&ím kole odstoupil Rauml;ikkouml;nen po probl&émech s pneumatikou a Alonsovi spadlo v&ítězstv&í vyloženě do kl&ína. V Kanadsk&é Grand Prix udělal Alonso chybu a ve Villeneuvově zat&áčce skončil ve zdi. Trochu se na tom podepsal i tlak, kter&ý na něj vyv&íjeli v z&ávodě oba McLareny Juana Pabla Montoyi a Kimiho Rauml;ikkouml;nena. Ve velk&é ceně USA po doporučen&í Michelinu Alonso stejně jako v&šichni jezdci na těchto pneumatik&ách nestartoval. Třet&í pole position a p&át&é v&ítězstv&í si Alonso připsal ve velk&é ceně Francie. Nejrychlej&š&í v kvalifikaci byl i o t&ýden později v Britsk&é velk&é ceně, dojel v&šak druh&ý za Montoyou. &špatn&á spolehlivost McLarenů garantovala Alonsovi v&ítězstv&í ve velk&é ceně Německa, kde Rauml;ikkouml;nen odstoupil po pot&íž&ích s hydraulikou. Dva dny před velkou cenou Maďarska oslavil Fernando sv&é 24. narozeniny. Z&ávod ale pro něj moc dobr&ý nebyl. Kvalifikoval se jako &šest&ý a v z&ávodě skonči jeden&áct&ý po kolizi s Ralfem Schumacherem. Ve velk&é ceně Turecka bral Alonso druh&é m&ísto, když v z&ávěru z&ávodu vyl&étl Montoya mimo trať. V italsk&é Monze byl v kvalifikaci Alonso třet&í, v z&ávodě druh&ý za Montoyou. V Belgick&é velk&é ceně dojel Fernando takt&éž druh&ý, když postoupil vzhůru po kolizi Antonia Pizzonii a Juana Pabla Montoyi. Fernando Alonso vybojoval pole position i ve velk&é ceně Braz&ílie, skončil třet&í, což mu ale stačilo k zisku tiulu mistra světa. Stal se mistrem světa v 24 letech a 58 dnech, č&ímž překonal rekord Emersona Fittipaldiho. Takt&éž ukončil pětiletou dominanci Michaela Schumachera. Alonso vedl &šampion&át od druh&ého z&ávodu a pot&é už před sebe nikoho nepustil. Po zisku tiulu uvedl: bdquo; Chtěl bych tento titul věnovat m&é rodině, a v&šem bl&ízk&ým př&átelům, kteř&í mě podporovali v m&é kari&éře. &španělsko nen&í země s kulturou F1, proto jsme museli bojovat sami za každ&ý krok k zisku tohoto titulu. Velk&é poděkov&án&í patř&í samozřejmě tak&é t&ýmu, kter&ý je nejlep&š&í ve Formuli 1 a se kter&ým jsme společně v&šechno zvl&ádli. Bude se ř&íkat, že j&á jsem &šampi&ónem, ale my v&šichni jsme &šampi&óni a v&šichni si to zaslouž&í&". V květnu 2007 uvedl Alonso pro časopis F1 Racing, že velk&á cena Braz&ílie 2005 byla pro něj největ&š&ím z&ávodem. Řekl: bdquo;Byl to sen, kter&ý se stal skutečnost&í a tak&é velmi emocion&áln&í den. V posledn&ích kolech mi už asi v&ážně přeskočilo, sly&šel jsem hluk z motoru snad v&šude. Ale v&šechno bylo v poř&ádku a j&á si pamatuji tu &úlevu, kterou jsem c&ítil po projet&í c&ílovou č&árou. V Japonsk&é a Č&ínsk&é velk&é ceně už nebyl zn&át ten opatrn&ý styl, kter&ý byl evidentn&í v Braz&ílii, kdy Alonso je&ště bojoval o titul. Přestože startoval Alonso &šestn&áct&ý, skončil v z&ávodě třet&í za v&ítězem z&ávodu Kimim Rauml;ikkouml;nenem, kter&ý startoval dokonce až sedmn&áct&ý a zv&ítězil po předjet&í Giancarla Fisichelly v posledn&ím kole. V Č&ínsk&é velk&é ceně si Renault pojistil v&ítězstv&í v poh&áru konstrukt&érů. Zast&ánci Kimiho Rauml;ikkouml;nena prohla&šovali, že on byl nejlep&š&ím jezdce roku 2005, když vyhr&ál stejn&ý počet z&ávodů jako Fernando Alonso. Ostatn&í zase prohla&šovali, že Alonso si titul plně zasloužil svou dominanc&í v prvn&í č&ásti sez&óny a dobr&ými v&ýsledky v č&ásti druh&é, kdy se McLaren s Rauml;ikkouml;nenem pot&ýkali s probl&émy se spolehlivost&í vozu. Roku 2005 z&ískal t&éž Fernando Alonso cenu Prince z Asturie za sportovn&í v&ýsledky.&&

&&2006 -&& Alonsova dal&š&í sez&óna v Renaultu odstartovala těsn&ým v&ítězstv&ím před Michaelem Schumacherem v Bahrajnsk&é velk&é ceně, kde Alonso Schumachera předjel osmn&áct kol před c&ílem po z&ástavce v boxech. V kvalifikaci byl čtvrt&ý. V dal&š&í kvalifiakci v Malajsii měl Alonso probl&émy s tankov&án&ím a startoval ze sedm&ého m&ísta, a nakonec skončildruh&ý za sv&ým t&ýmov&ým kolegou Giancarlem Fisichellou po velmi dobr&ém startu. V Australsk&é velk&é ceně Alonso vyhr&ál po předjet&í Jensona Buttona na Hondě. Po nevydařen&é kvalifikaci v San Marinu, nebyl Alonso schopen předjet Michaela Schumachera v z&ávodě. V podstatě se opakovalo to, co v sez&óně 2005, akor&át že Němec držel Alonsa za sebou dvakr&át del&š&í dobu, než Fernando držel Michaela v loňsk&ém z&ávodě. Schumacher se kvalifikoval až čtrn&áct&ý, ale t&éměř ihned se dostal na &špici. Ve velk&é ceně Evropy si Alonso vyjel pole position před Michaelem Schumacherem, ten ho ale po zast&ávce v boxech předjel a Fernando se musel spokojit se druh&ým m&ístem. 14. května 2006 vyhr&ál Fernando Alonso velkou cenu &španělska a stal se prvn&ím &španělem, kter&ý dok&ázal vyhr&át na dom&ác&í trati. Jubilejn&í 12. v&ítězstv&í a 12. pole position si Alonso zajistil v Monaku, kde z&ískal prvn&í m&ísto v kvalifikaci až po penalizov&án&í Michaela Schumachera, kter&ý odstavil svůj vůz tak, že nikdo nebyl schopen zajet poř&ádn&ý čas. Alonso dominoval i ve velk&é ceně Brit&ánie, kde opět vyhr&ál kvalifikaci i z&ávod. Bylo to poprv&é, kdy Alonso z&ískal tzv. bdquo;triple&", což znamen&á, že vyhr&ál kvalifikaci, z&ávod a zajel nejrychlej&š&í kolo v z&ávodě. V Kanadě si vyjel p&át&é pole position v sez&óně a z&ávod tak&é vyhr&ál. V Grand Prix USA skončil v kvalifikaci p&át&ý a na stejn&é pozici dojel i v z&ávodě. Schumacher sv&ým v&ítězstv&ím st&áhl Alonsův n&áskok z 25 bodů na 19. Schumacher vyhr&ál i velkou cenu Francie, Alonso byl druh&ý. Ve velk&é ceně Německa skončil Fernando až p&át&ý, oba Renaulty v tomto z&ávodě nebyly př&íli&š konkurenceschopn&é. Po dvousekundov&é penalizaci v Grand Prix Maďarska se Alonso kvalifikoval až jako patn&áct&ý. Jeho rival ale dostal stejn&ý trest a startoval jeden&áct&ý. Fernando se ihned dral ke &špici z&ávodu a předj&ížděl jednoho jezdce za druh&ým včetně Schumachera a dok&ázal, že um&í jezdit i na mokru. Av&šak z&ávod nedokončil kvůli mechanick&ým pot&íž&ím. Schumacher skončil osm&ý, po diskvalifikaci Roberta Kubici a st&áhl tak bod z n&áskoku Alonsa. V n&ásleduj&íc&ím z&ávodě v Turecku dojel Alonso druh&ý před třet&ím Schumacherem , po dlouh&é třin&áctikolov&é bitvě. V Italsk&é Grand Prix měl Alonso smůlu při kvalifikaci, kdy mu praskla pneumatika a tak&é poničil karos&érii na z&ádi sv&ého &šasi. Kvalifikoval se jako p&át&ý, ale stewardy byl odsunut na des&át&é m&ísto, když blokoval Felippeho Massu z Ferrari. V z&ávodě se &španěl probojoval na třet&í m&ísto, když d&íky zast&ávk&ám v boxech předjel Massu a tak&é Roberta Kubicu. Zradil ho v&šak motor a Alonso musel ze z&ávodu odstoupit. Michael Schumacher z&ávod vyhr&ál a st&áhl Alonsův n&áskok na pouh&é 2 body. V dal&š&ím z&ávodě v Č&íně si v mokr&é kvalifikaci vybojoval Alonso pole position. Při nest&ál&ém počas&í v z&ávodě dojel Alonso druh&ý za Schumacherem a bodov&ý stav se vyrovnal, přesto byl Alonso až druh&ý d&íky Schumacherově v&ítězstv&í nav&íc. V Japonsk&é Grand Prix se obě Ferrari Schumacher a Massy kvalifikovaly na prvn&ím a druh&ém m&ístě a porazily Renaulty na p&át&ém a &šest&ém m&ístě o v&íce než půl vteřiny. Dlouho Alonso jezdil druh&ý a měl na Schumachera n&áskok 5 vteřin. Potom Schumacherovi selhal motor a musel odstoupit. Alonso nakonec zv&ítězil a před posledn&ím z&ávodem měl n&áskok 10 bodů. V posledn&í velk&é ceně mu tak stačil k zisku titulu mistra světa jedin&ý bod. Ve velk&é ceně Braz&ílie, posledn&ím z&ávodě sez&óny 22.ř&íjna, dojel Alonso druh&ý za Felippem Massou. Schumacher skončil čtvrt&ý a v&ýsledn&ý rozd&íl mezi n&ím a Alonsem byl tak 13 bodů. Fernando Alonso se stal nejmlad&š&ím dvojn&ásobn&ým &šampi&ónem v historii. T&ým Renault zv&ítězil i v poh&áru konstrukt&érů, kde porazil Ferrari o 5 bodů.&&

&&2007: McLaren -&& Už 19. prosince 2005 bylo ozn&ámeno, že v roce 2007 bude Alonso jezdit za t&ým McLaren. Alonsova smlouva s Renaultem vypr&šela 31. prosince 2006, přesto už 15. prosince Alonso po svolen&í Flavia Briatoreho a t&ýmu Renault testoval pro McLaren na okruhu v Jerezu. Fernando jel v neoznačen&ém voze MP4-21, na hlavě měl b&ílou přilbu a objel 95 kol, nastaly v&šak pot&íže s měřen&ím a tak Alonsovy časy nejsou zcela ověřen&é a přesn&é. Jako Alonsův st&ájov&ý kolega byl vybr&án Lewis Hamilton. McLaren ozn&ámil, že Alonsův plat pro rok 2007 bude asi 20 milionů liber (v přepočtu 39 milionů dolarů). S nov&ým McLarenem debutoval Alonso ofici&álně 15. ledna 2007 v ulic&ích Valencie. Alonso se t&éž projel v limitovan&é edici auta Mercedes-McLaren SLR 722. &špněl označil toto auto za bdquo;nejkr&ásněj&š&í na světě&". Alonso v druh&ém z&ávodě sez&óny z&ískal sv&é prvn&í v&ítězstv&í pro McLaren a pro t&ým prvn&í od roku 2005. Obt&ížn&á j&ízda v Bahrajnsk&ém Sakhiru znamenala pro Alonsa až p&át&é m&ísto, zat&ímco jeho st&ájov&ý kolega Hamilton opět dojel na stupn&ích v&ítězů. Ve čtvrt&ém z&ávodě, na dom&ác&í trati ve &španělsku, se Alonso kvalifikoval jako druh&ý. V prvn&ím kole měl kontakt s Felipem Massou, což mělo za n&ásledek drobn&é poničen&í vozu, přesto dojel Alonso třet&í. V dal&š&ím z&ávodě se ale Alonsovi opět dařilo, tentokr&át v ulic&ích Monaka, kde Fernando vybojoval druh&é v&ítězstv&í v sez&óně, pole position i nejrychlej&š&í kolo, tzv. bdquo;triple&". V dal&š&í č&ásti sez&óny pokračoval Alonso v um&ístěn&ích na bodovan&ých př&íčk&ách a z&ávody v Evropě a v It&álii vyhr&ál. Prvn&í a t&éž posledn&í v&ýpadek v sez&óně zaznamenal Fernando v Japonsku, což ho možn&á st&álo mistrovsk&ý titul. V předposledn&ím z&ávodě, v Č&íně, dojel druh&ý a před posledn&ím z&ávodem ztr&ácel na l&ídra &šampion&átu, Lewise Hamiltona, 4 body. V Braz&ílii tak měl je&ště &šanci dos&áhnout na titul mistra světa. To se mu ale nepovedlo, Hamilton sice skončil až na 7. m&ístě, kter&é mu titul mistra světa nezaručovalo, nicm&éně Alonso dojel až třet&í za Massou a Rauml;ikkouml;nenem, kter&ý nakonec vyfouknul titul jezdcům McLarenu. Hamilton s Alonsem tedy měli shodně 109 bodů, nicm&éně d&íky vět&š&ímu počtu v&ítězstv&í obsadil druhou př&íčku Lewis Hamilton a na obh&ájce titulu Alonsa zbyla až třet&í pozice. Po kontroverzn&í sezoně veden&í McLarenu 2. listopadu ozn&ámilo rozv&áz&án&í smlouvy s Alonsem, kter&á měla platit do roku 2009. Nav&íc Alonso nemus&í za uvolněn&í ze smlouvy zaplatit ž&ádn&é pen&íze.&&

&&2008: N&ávrat k Renaultu -&& Po ukončen&í spolupr&áce s McLarenem media spekulovala, za kter&ý t&ým bude Alonso z&ávodit v sezoně 2008. Mluvilo se o Renaultu, Red Bullu, Toyotě a Hondě. Nakonec se Fernando vr&átil do Renaultu, se kter&ým podepsal smlouvu na 2 roky, za zhruba 25 milonu liber.&&

________________________________________________________________________________________________________________&&

&&Kontroversn&í situace:&&&&&&

V roce 2003, při Grand Prix Evropy, obvinil David Coulthard, t&ým McLaren a gener&áln&í manažer Martin Whitmarsh Alonsa, že si při z&ávodě brzdil Davida Coultharda. &&&&&&
V roce 2006, při Grand Prix Maďarska brzdil testovac&ího jezdce Red Bullu, Roberta Doornbose, při druh&ém voln&ém tr&éninku. Stewardi prohl&ásili, že Alonso byl zbytečně nebezpečn&ý a potrestali ho jednosekundouvou penalizac&í k jeho nejrychlej&š&ímu kolu v kvalfikaci. &&&&&&
Po incidentu ze stejn&ého z&ávodu byl Michael Schumacher t&áz&án, jestli Alonso zpomalil &úmyslně a Schumacher ho tak předjel při červen&ých vlajk&ách v tr&éninku. Schumacher odpověděl: bdquo;To jste řekl vy, j&á ne.&" &&&&&&
Při Grand Prix It&álie v roce 2006 stewardi rozhodli, že Alonso blokoval Felippeho Massu při kvalifikaci a odsunuli ho o pět m&íst dozadu na startovn&ím ro&štu. Alonso uvedl: bdquo;Miluji sport, miluji fanou&šky, kteř&í sem přich&ázej&í - mnoho z nich je ze &španělska, ale j&á Formuli 1 za sport nepovažuji. &&&&

& &&

& &&


Fernando Alonso ve voze Renault F1 Team při Grand Prix USA 2004


V Grand Prix Kanady 2006 si Alonso vybojoval šesté vítězství v sezóně


Alonso získal titul v roce 2006 při GP Brazílie


V Grand Prix Kanady 2006 si Alonso vybojoval šesté vítězství v sezóně


Alonso při Grand Prix Malajsie 2007, kde zvítězil poprvé za McLaren


Fernando Alonso


Fernando Alonso


Přidat komentář (0) >>>


Kontakt · Kniha návštěv · CelySvet.cz
Dnes je  30. 04. 2024 - Dnes má svátek Blahoslav, zítra  Svátek práce >>>
Papírové modely a vše kolem nich


Celkem
Týden
Dnes
Online
MaxOn

38525
24
8
1
1

Logo: BlogModely formule1